Sanxenxo facilitará recursos para los migrantes: "Volveremos estar á altura"

▶ El delegado del Gobierno destacó la colaboración municipal y apeló a la solidaridad institucional
Cuatro jóvenes recién llegados este martes en Areas. José Luiz Oubiña
photo_camera Cuatro jóvenes recién llegados este martes en Areas. José Luiz Oubiña

El Concello de Sanxenxo, a través de la concejalía de Servizos Sociais que dirige Paz Lago, volverá a colaborar estrechamente este año con la ONG Accem Galicia, que actualmente gestiona la estancia y desarrollo en el entorno de los 70 jóvenes originarios de Mali que fueron desplazados este martes al municipio desde Madrid y que podrán permanecer en España de cara al futuro, en calidad de refugiados políticos, al proceder de un contexto de guerra.

El alcalde, Telmo Martín, y la edil Paz Lago ya mantuvieron la pasada semana un encuentro con el responsable de Accem en Galicia, Daniel Bóveda, para trasladarle su disposición de ayudar y facilitar la integración de los jóvenes, que cuentan con edades comprendidas entre los 18 y los 30 años, en el municipio. "Sanxenxo volverá estar á altura tanto na cesión de instalacións municipais, coma na xestión doutros servizos que lles permitan interactuar e coñecer o noso municipio", garantizó Lago, que actualmente gestiona la reserva de distintos espacios municipales y su disponibilidad horaria para el uso de Accem, así como para colaboraciones de empresas privadas o jornadas formativas de seguridad vial y primeros auxilios con la Policía Local y Emerxencias Sanxenxo, que volverán a repetir este año. "Colaborar con Accem foi unha experiencia moi positiva e agardamos que nesta ocasión sexa igual", manifestó Lago. A estas palabras correspondió el responsable de Accem, quien quiso destacar la buena sintonía con la institución sanxenxina el pasado año, así como también en esta ocasión. "La experiencia en Sanxenxo ha sido muy buena y es algo que celebramos. El Concello se puso a disposición de nuestras necesidades a nivel de equipamiento, y también el equipo de fútbol de Dorrón. El trato con este ayuntamiento en esta ocasión vuelve a ser excelente", aseguró.

Precisamente, el delegado del Gobierno en Galicia, Pedro Blanco, no dudó en agradecer ayer mismo "a posición de cooperación do Concello de Sanxenxo" así como "as declaracións do hosteleiro que acolle a estes migrantes", en referencia al responsable del Hotel Baixamar, Jorge González, "porque creo que todo o que sexa contribuir a tranquilizar á poboación e facer normal o que o ten que ser, como é acoller a persoas que veñen en moitos casos en situación de protección internacional, é de agradecer". En esta línea, hizo una llamada a la conciencia colectiva aludiendo a "aqueles españois que saíron no ano 1939 cara Francia, que ás veces esquecémonos da nosa propia historia", manifestó, añadiendo que "falamos deses ou dos españois que saían polo Porto de Vigo cara Cuba ou Arxentina", dijo. Creo que todo o que sexa tranquilizar á sociedade e trasladar unha mensaxe de normalidade é de agradecer dende o Goberno de España, e o Concello de Sanxenxo e o hosteleiro están, sen ningunha dúbida, á altura das circunstancias", valoró.

Blanco afeó también que "nestes momentos, desde distintas administracións e institucións o nivel de solidariedade co que é un problema obxectivo en toda Europa, coma a chegada de inmigrantes en todos os circuitos legais habituais, non están, na miña opinión, á altura das circunstancias", dijo, demandando mayor colaboración.

Pedro Blanco: "Non están sometidos a ningunha limitación"
La totalidad de los migrantes que llegaron a Sanxenxo este martes cuentan ya con la protección internacional y la autorización para trabajar tramitadas, por lo que su situación difiere del primer grupo que el municipio recibió el pasado noviembre. De este modo, el delegado del Gobierno, Pedro Blanco, quiso dejar claro que " é moi importante que a cidadanía saiba que non están sometidos a ningunha limitación de mobilidade. No momento en que obteñan a condición de refuxiado político poderán moverse libremente por toda España", aseguró.

En este sentido, explicó que el mecanismo de protección internacional "acelera moito algo que é fundamental, como a consecución de permisos de traballo. O problema é que mentres non se aproba o status de refuxiado estás nun limbo laboral. Pero cando se aproba, son persoas que non están sometidas a ningún tipo de restricción de mobilidade", dijo, por lo que se espera que "algúns quearán en Sanxenxo, en Galicia, e outros marcharán a zonas onde o mercado laboral ofreza máis posibilidades. O que define a estancia é un trámite administrativo e, a partir de aí, é a vontade das persoas, que non quedarán na instalación hoteleira", donde podrán estar alrededor de dos meses, "e buscaranse a vida".